Burgos, een mooie stad. - Reisverslag uit Burgos, Spanje van MichielJan Santiago - WaarBenJij.nu Burgos, een mooie stad. - Reisverslag uit Burgos, Spanje van MichielJan Santiago - WaarBenJij.nu

Burgos, een mooie stad.

Door: MichielJan

Blijf op de hoogte en volg MichielJan

25 Mei 2017 | Spanje, Burgos

Wij hebben de afgelopen dagen flink voortgang kunnen maken.
Dinsdag reden we via Yesa naar Tafalla, dat was 103 km maar helaas maar 88 effectief. We reden namelijk ten onrechte 7,5 km op en neer. Het was wel een prachtig stuk. Op het einde nog een behoorlijk pukkel van 750 meter en een goede afdaling maakt dan veel goed.
Woensdag gingen we door naar Logrono. Vlak voor Logrono begon de achterband van Jan steeds leeg te lopen. De buitenband was ook aardig versleten. Decathlon Logrono had het hele spul in 30 minuten vervangen en konden we weer door. Dat viel overigens zwaar tegen want het was reeds 16.00 uur en ongeveer 35 graden. We zijn na 107 km dan ook gestopt.
Vandaag reden we via Santé Domino's de Canada, waar we een stempel in de kathedraal haalden, via Belgrade naar Burgos. Onderweg kwamen we meerdere malen en Nederlands stel op een tandem tegen. Deze hadden we gisteren ook al gezien. De route van vandaag was 102 km.
Na Belgrade kregen we de pukkel van de dag, 7 km klimmen, stijging 6% en tot 1150 meter hoogte. Gelukkig was het soms even bewolkt want ook vandaag was het ver boven de 30 graden.
We zijn vanavond, gezien het Hemelvaartsdag is in Burgos naar de kerk geweest. De mis was om 19.30 uur. Daarna hebben we heerlijk gegeten en gaan straks lekker slapen.

• 26 Mei 2017 - 10:54

Truus Kuijs:

Wat genieten jullie zeg, buiten de inspanningen om.
    Ik vind het ook leuk om de foto's te zien, de stadspoort van Burgos herkende ik ook en er kwamen meteen weer herinneringen van toen wij daar samen waren.
    Ook vandaag weer een fijne sportieve dag toegewenst.
    Liefs,Truus